donderdag 4 oktober 2012

Hout 1 Marcelle van der Leeuw



  
Bewezen is dat als mensen door de bomen het bos niet meer zien, een lange boswandeling een uitstekende oppepper is. Ik knap al op van het aanzicht van hout.

We, de leden van mijn gezin, hebben niets met wat mijn zoon treehuggers noemt, maar wel met bossen en met hout. Mijn dochter wilde toen ze klein was niet van het bospad af en liep op haar tenen om maar vooral niet op de kabouterhuizen te trappen. Mijn zoon weigerde champignons te eten, waarschijnlijk om dezelfde reden. Maar naar het bos gaan is voor allemaal nog steeds een uitje. Mijn kleindochter heeft nu het wonder van de glimmende kastanjes ontdekt en de grootte van de bomen waar ze inhangen.

In de herfst is iedereen met die bomen bezig. Met de bladeren, de vallende bladeren. Niet met de levende materie, het hout; materie  die je kunt vormen en die nog eeuwenlang kan krimpen en uitzetten.

Ik ben gek op hout, gewoon eerlijk hout. Op mooie beelden van hout, op gebruiksvoorwerpen. Ik heb dan ook twee houtkunstenaars die me zeer lief zijn.

De eerste is Marcelle van der Leeuw ; zij maakt o.a. tafels en banken die ik allemaal zou willen kopen.

Voorlopig blijft dat nog alleen maar kijken 

Voor tafeltje WILOTT verzon ik de naam, die heeft dus een streepje voor.








FOREST hieronder is een waar kunstwerk en toch bruikbaar. 

onder en zijaanzicht


Marcelle won bij een Italiaanse designerswedstrijd
 'Only for Women' een prijs met 
4SKIS 


Het blanke hout van  de IJSBEER
en  DUALITY een kunstwerk met een gladde en een ongelijke kant










Volg Marcelle op twitter @leeuwleeuw

of neem een kijkje op haar blog:





©Gavi Mensch
Nederland BV, 4-10-2012
All rights reserved 2012

Update juni 2014: Expositie van schilderijen en houten objecten van Marcelle van der Leeuw. Gaat dat zien!





2 opmerkingen:

Anoniem zei

Een blog naar mijn houten hart.

Anna zei

Héél speciaal @->--

Een reactie posten