vrijdag 26 juni 2015

UWV in het hééééél kort



.
Zomaar even tussen door wat UWV ellende, het is uitgegroeid tot een van de meest ingewikkelde, vaak frauduleuze, stasi-achtige instellingen waar we allemaal aan mee betalen.

Ik vraag me af:

* Heeft iemand de mogelijkheid om de mensen van het UWV aan het verstand te brengen dat ze voor ons werken en niet andersom?

* Wist u dat UWVmensen allemaal lid zijn van de bond tegen vloeken. Als je een keer verdomme zegt word je ogenblikkelijk bedreigd!

* Wist u dat het in herhaling vervallen van UWV mensen niet ligt aan de batterij maar aan een kras in hun plaat #voorhethoofd?

* Wist u dat de UWVmensen het zelf ook niet begrijpen en dat ze ook de opdracht krijgen om dat over te brengen op de KLANTEN?  #bloeddruk

Snapt u het nog?
Allemaal bruto ook wanneer het netto is hoorde ik vandaag

*Moet dat nou? In 4 maanden tijd 19 vellen zinloos (én milieuonvriendelijk) papier, met continu wisselende bedragen met mét en zonder, onbegrijpelijk en super ingewikkeld, terwijl het echt heel eenvoudig kan.


*Het is de hoogste tijd, weg met het UWV-systeem, versimpeling van rekenformules schelen waarschijnlijk miljoenen per jaar.




Over die rekenmethodes van sociale zaken en hun partners volgt binnenkort meer.

©Gavi Mensch
UWV 4de jaargang
Nederland BV, 26-6-2015


Een updeetje op 1 -7-2015: Nu  een week later.......

Naar aanleiding van mijn email dat ik met alle preventieve inhoudingen van het UWV nu mijn huur zelfs niet meer betalen kan omdat ik een paar uurtjes werk, krijg ik een telefoontje, onder werktijd, van een mevrouw die zich mevrouw noemt en lid is van het UWV en die eens met me wil praten.
Ik leg haar uit dat ik aan het werk ben om mijn schuld aan het UWV terug te betalen.
Dat ik mijn hele leven nog geen schulden heb gehad.
En dat ik op ga hangen omdat ik nu geen tijd heb.
Vrolijk ratelt ze door.
Ik zeg haar dat mijn patiënt wil plassen en dat ik geen tijd heb.
En on she goes; ze mompelt wat afspraken die zij met zichzelf gemaakt heeft en of dat dan goed is.
Ik jengel dat ik geen tijd heb.
Ze zal het per brief sturen zegt ze dan.
"Neehee", jodel ik en zeg haar dat ze me alles per email moet sturen!!!
Ze is blijkbaar nog niet ingesteld op haar medicatie want ze bept lustig verder, met zichzelf. Ik heb opgehangen




Weekend lectuur: 





2012 (ja ja, zo oud is dat zweefgebeuren al en Sociale Zaken heeft er nooit iets aan gedaan) http://www.hpdetijd.nl/2012-06-07/het-uwv-zweeft-met-u-mee/



Geen opmerkingen:

Een reactie posten