dinsdag 19 augustus 2014

Vrouwtje?




In de afgelopen jaren heb ik het scheldwoord 'feministe' als een dooddoener van mijn rug af laten glijden. 

Bij navraag heeft men een raar idee over feministes: het zouden manwijven zijn met een tuinbroek, op platte schoenen, zonder BH en mannenhaters.
Ik moet grinniken over zoveel onwetendheid. 
Ik heb op hoge hakken gelopen totdat mijn voeten moesten geloven aan gezondheidssandalen, een BH (met kantjes) draag ik nog steeds.
Ik houd van mannen.

Maar als echte feministe ga ik altijd de strijd aan met mensen die vrouwen vrouwtjes noemen.
Hoe denigrerend is dat wel niet, hoe groot is een vrouwtje? 
Het vrouwtje van Piggelmee was ongeveer 7 cm lang, een sprookjesvrouwtje.

De vrouwen in het dagelijks leven zijn allemaal vrouwen, zonder uitzondering!





@Gavi Mensch
Uit archief 120 woorden 14-7-2011
Nederland BV, 19-8-2014
All rights reserved 2011-2014




PS Als aanvulling wil ik gelijk ook even mijn afschuw uitspreken over het woord MEIS, meisjes zijn meisjes en als ze groot zijn zijn het vrouwen! 

.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten