zaterdag 26 oktober 2013

Rehwinkel zoekt werk.




Gisteren hoorde ik dat ik een erg leuke maar onbezoldigde baan kan krijgen in het buitenland, helaas kan ik me dat niet permitteren want ik heb een inkomen nodig.

Meneer Johan Peter Rehwinkel denkt dat wel te kunnen. Maar ja, die heeft dan ook geen mogelijkheden om hier weer aan de slag te komen.

Ik ben pas 61 en deels arbeidsongeschikt vanwege een chronische aandoening. Maar ik kan nog wel halve dagen werken als ik geen fysieke inspanning meer hoef te leveren. De laatste 5 jaar! En ik kan ongelooflijk veel. Het geven van Spaanse les is er een van.

Meneer Johan Peter Rehwinkel (zeg maar Peter) heeft zijn baantje als burgemeester van Groningen opgezegd en gaat met zijn wachtgeld leuke dingen doen in het buitenland. Waarschijnlijk heeft hij dat wachtgeld nodig om een taalcursus te doen. Voilà, mijn mazzel,  ik spreek drie talen vloeiend, ook die taal die Peter nodig heeft.
Nu zie ik hier een prachtige kans voor ons twee:

"Peter ik ga een half jaar met jou en je partner mee naar Barcelona, behalve Castellano (zoals het Spaans officieel heet) kan ik goed uit de voeten met het Catalá (verplichte taal voor wonen en werken in Cataluya) Zijn het Nederlandse old boys of zijn ze van de Europese soort? Er is wel wat verschil; je hebt daar weinig aan je PvdA carrière, vrees ik.

Zitten we alleen nog even met jouw probleem van het wachtgeld, men is het er in Nederland toch niet zó mee eens dat je daar gaat 'werken/ adviseren' op kosten van de Nederlanders die zich krom bezuinigen en amper geld hebben om op het lullige flexbaantje 47 kilometer verderop te komen.

Ik kijk nog even op je CV en ik tel zo'n kleine 20 nevenfuncties, waarvan heel veel in Raden van Bestuur ( dat betaalt toch wel wat) en Raden van Toezicht ( betaling heet daar vergoeding, de hotelovernachtingen en zakenlunches allen daarbuiten). Van je burgemeesterssalaris heb je kunnen sparen neem ik aan.

Ik wacht het allemaal even af, die drie maanden wachtgeld die je 'teruggegeven ' hebt, kunnen in ieder geval weer wat Groningers aan een baantje helpen. Er zijn er vast wel mensen die de bestuursbaantjes van je kunnen overnemen."

Even een ondersteunend stukje uit de telegraaf, geheel tegen mijn principes, maar daar staat nog iets leuks in;


GRONINGEN -
Vertrekkend burgemeester Peter Rehwinkel van Groningen zal 3 maanden afzien van wachtgeld, solliciteren naar een betaalde baan, maar daarna mogelijk wel wachtgeld ontvangen als hij geen betaalde baan heeft.


Dat is de strekking van een verklaring die hij vrijdag heeft gegeven. Hij „neemt afstand van berichtgeving in de afgelopen dagen over (internationale) functies die hij zou hebben verzonnen en kwalificaties als 'vrijwilligerswerk' dat hij in Barcelona op kosten van de belastingbetaler zou gaan doen”.

Gedoeld wordt op een functie bij het UCLG, het internationaal verbond van gemeenten waar Rehwinkel op vrijwilligersbasis zegt te gaan werken. In meerdere media werd woensdag getwijfeld aan het bestaan van die functie en het verzoek dat hem gedaan zou zijn daar rampenmanager te worden.

Rehwinkel legt per 1 november zijn functie als burgemeester vrijwillig neer om dan in Barcelona als vrijwilliger aan de slag te gaan als speciaal vertegenwoordiger van een internationale organisatie die lokale overheden bijstaat in crisissituaties. ]

"Vrijwilligerswerk Peter, is geen werk maar hulp en hulp verlenen doe je in je vrije tijd, tenminste zo doen die achterlijke burgers dat. Een enkeling mag dat doen met behoud van de uitkering (minimumloon). En de sollicitatieplicht blijft. Of men moest als gemeenteslaafje een het werk gezet worden. Gebeurde dat in Groningen ook?

Verder, als we allemaal maar vrijwillig ontslag zouden nemen en iets leuks zouden gaan doen aan de rand van de Méditerranée en onze WW-uitkering of wachtgeld gezellig mee zouden nemen, dan werd het een lege boel in het Vaderland.

Dus zet ik dit briefje maar op mijn blog, je CV staat als link onder je naam, (klik) dit is uiteindelijk een dubbele sollicitatie geworden.
Ik solliciteer bij dezen naar tolk/vertaler Nederlands /Engels /Spaans (mag door elkaar en in en naar) en verder geef ik je op vaste uren Spaanse les.

Jij zoekt een betaalde baan in Catalunya (die je alleen krijgt als je de inburgeringscursus hebt gedaan) en de tijd die je over hebt besteed je lekker aan …………… even wachten…"


 De functie die vertrekkend burgemeester Peter Rehwinkel (PvdA) van Groningen zou gaan uitoefenen in Barcelona bestaat niet. In Spanje kennen ze de functie ‘fulltime rampenmanager’ niet en rekenen ze ook niet op Rehwinkel's komst.
 Dat meldt het AD. Het UCLG, het internationaal verbond van gemeenten waar Rehwinkel op vrijwilligersbasis zegt te gaan werken, zegt dat de functie er ,,heel misschien in de toekomst” komt. Rehwinkel is slechts gevraagd ,,de haalbaarheid van het oprichten van een centrum voor voorbereiding en respons bij rampen te beoordelen.”
Daarvoor hoeft hij niet naar Barcelona. Er is op de langere termijn geen bureau of kantoorruimte beschikbaar, omdat volgens het ULCG leden als Rehwinkel hun taken vrijwillig uitvoeren. Zij doen dat altijd vanuit hun eigen standplaats als burgemeester, wethouder of andere gemeentelijke functie.
Rehwinkel zei in Nederland dat hij in Barcelona ging werken. Er ontstond commotie omdat hij wachtgeld krijgt en omdat het er op leek dat hij dat wachtgeld ging gebruiken om zijn baantje in Barcelona te betalen.

"Nou dat is een tegenvaller, beste Peter!
Gelukkig staat je CV op mijn blog!

Ik kan nog zo veel, zit over mij maar niet in; -) "




P.S.  Had je ook een moeder Peter en grootmoeders? Die zie ik niet vermeld staan in je CV en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat zij deden.



Met vriendelijk groet en geen dank!



©Gavi Mensch
Nederland BV 26-10-2013

All rights reserved 2013





Geen opmerkingen:

Een reactie posten