dinsdag 27 augustus 2013

Kantelen en Vacatureluurs



Zojuist lees ik op Facebook op de pagina van Vacatureluurs het volgende......


......en heb daar nog wel een extra suggestie aan toe te voegen.
Zo'n kantelbrief  is een uitstekend idee, het wordt kiezen of delen voor wie meer dan 10 afwijzingen verstuurt.
Ik ben er ook klaar mee, ik solliciteer niet eens meer!

Ik heb besloten dat ik gelijk naar mijn nieuwe werk ga.

Ik zoek een leuke vacature uit en meld me om 8 u 's morgens met mijn gegevens bij d de salarisadministratie van het bedrijf en vraag of mijn 32 u contract al klaar ligt. Terwijl ze in paniek aan het bellen slaan, zoek ik alvast een mooie werkplek, ik ga zitten, groet de collega's en stel me voor. Dan gooi mijn laptop open en ga kijken waar de vacature precies voor is en wat ik moet doen.
Iemand met 44 jaar werkervaring moet alles aankunnen. Alleen bij het technisch tekenen en lassen heb ik nog wat ondersteuning nodig.


 Ik werk, inlezen heet dat, en vraag wat dingen over de dagelijkse gang van zaken en lunch met de nieuwe collega's en ga dan nog even langs de administratie om te vragen bij wie ik me af moet melden en of het contract al klaar is om te tekenen. 

Waarschijnlijk vraagt iemand me door wie ik ingehuurd ben en de ik heb daar een mooi zinnetje voor bedacht: "Degene die mij ingehuurd heeft is per vandaag weg, ik moet nog maar zien wie de opvolger wordt.
Om een uur of vier bel ik naar de salarisadministratie om te zeggen dat ik de volgende dag wel langskom om te tekenen en geef het telefoonnummer van mijn werkplek door.

Op zo'n eerste dag zorg je dat je er goed uitziet, dat je een beetje idee hebt van waar het om draait en wie de meest redelijke topmanager is. Aan het eind van de werkdag stap je naar diens kantoor, vertel je de secretaresse dat je net gebeld bent, klopt aan en gaat naar binnen. Je vertelt hem of haar dat een 32 u contract wel goed is, dat het werk (je vertelt hem van alles over wat je gelezen hebt) je prima bevallen is voor een eerste dag en dat je morgen graag terug komt. 
Als je een contract kunt laten zien dat door de invalkracht van Human Resources
is opgesteld, ben je natuurlijk helemaal uit de brand.




Daarna moet je je eigen fantasie maar gebruiken.


Een manager met gevoel voor humor en initiatief zal je mogelijk direct aannemen. 
Als de manager geen gevoel voor humor heeft, zeg je beleefd dat je bij nader inzien van het werk afziet. 


Een baan zonder humor is namelijk een troosteloze dagvulling!







©Gavi Mensch
Maastricht, 27-8-2013.
Eigen tekst: all rights reserved 2013

Met dank aan Vacatureluurs.com


1 opmerking:

Lesly zei

Haha, hilarisch. Zo kan het inderdaad ook. Ik denk dat je met wat lef zo langs de salarisadministratie en het management manoeuvreert! Moeite van het proberen waard, in ieder geval.

Een reactie posten