woensdag 21 augustus 2013

Bert in 120 woorden


Bert


Even over de Berts in mijn leven.
In naam en persoon latent aanwezig.

Bert, mijn neef, zie ik weinig, maar een telefoontje
leert dat hij nog altijd de integere rust zelve is,
een mensch met diepgang.


Bert van Ernie, daarentegen, is een zemelaar
met onverwacht gevoel voor humor in de vorm van
plagerijtjes, soms een beetje belerend.



Bert van Bertje Visscher is het tegenovergestelde,
druk, druk, druk, inhoud en nonsens,
snelle humor en vaardig, een van mijn favorieten.

Bert de luitbouwer, die ik Spaanse les gaf,
ex-collega, leuke vriendschap die ineens over
was, het verbaast me nog steeds.





Bert Haanstra, wonderlijke filmmaker,
spionagefotograaf die uiteindelijk Alzheimer kreeg;
een bizarre combinatie.








En Bert B, irritante columnist van bijna niks.



Berts dus. 



Een 120 woorden schrijfsel uit het archief
24-1-2011


©Gavi Mensch

.

1 opmerking:

Sabia zei

Kan er niets aan doen, maar terwijl ik dit stukje lees, hoor ik alleen maar in mijn hoofd "eunie mamma betttt"

Een reactie posten