zondag 23 januari 2011

Fragmentjes van mijn column voor Wicked Magazine Nr. 1 Jan.2011

.


Fragmentjes van mijn column  'Zoeken naar een Job' voor Wicked Magazine Nr.1 Jan. 2011

---------------------Wie geen passies heeft, vergaat al tijdens zijn leven. En dan lees ik ineens het interview van Kustaw Bessems met Job Cohen in de Pers.  
Job [ Zo’n woord als passie, daar houd ik niet zo van. ] is een mens zonder zichtbare en hoorbare passie, intelligent, aardig, gematigd en voorzichtig. Leider van een van de grootste partijen van dit land en nog steeds een partij waarop veel mensen stemmen. Of gestemd zouden hebben, als die partij niet zo passieloos was geworden.--------------------
---------------------En Job die zich als een schim verplaatst naar de interruptiemicrofoon op zijn paarse kousenvoetjes met dotjes. En die dan met een zacht stemmetje iets liefs zegt, niet over fascisme praat en ook niet over innovatie. Eigenlijk praat ie nergens over en heb ik telkens weer het gevoel dat iemand hem van zijn stoel afduwt en sist: "Gotfer Job, nu moet je er echt iets van zeggen!" En hij is braaf! Ik zou wel eens een borrel willen drinken met Job, samen aan een tafel waar ook de ellebogen op passen en waarop je voorover kunt leunen om elkaar diep in de ogen te kijken.------------------------

---------------------------- En dan komt de passie! Dan pak ik je hand en dan buig ik je duim zo ver naar achter dat je het uitschreeuwt, net zolang tot er vuur van boosheid en pijn in je ogen komt. Dan vertel ik je ons verhaal, dat van de (partijloos) linkse menschen, die als bezetenen nog steeds bouwen aan dit land en daarvoor bestraft worden met bezuinigingen.------------



Gavi Mensch ©all rights reserved 2010
09-10-2010



Voor meer en verkoop zie: http://www.wickedmagazine.nl/
Alleen op papier!

.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten