maandag 11 oktober 2010

Nog een keer over klederdrachten.

Vaders die hun dochters dwingen om een hoofdbedekking te dragen, of wat erger is, om te trouwen met een relatief vreemde man, worden in het volgende kabinet opgespoord en krijgen geheel volgens de traditie billenkoek en/of gevangenisstraf. Toch?

Reken maar dat de hoedenwinkels in de Bijbelbelt daar niet blij mee gaan zijn. Heb je een romantische uitschieter met je langgerokte vriendinnetje en wordt deze zwanger, dan moet je met haar trouwen tot de dood je scheidt van je schoonvader. Alleen onderhoudsplicht is er daar niet bij. And if not, dan kun je beter naar Australiƫ vertrekken, want de Bijbelgemeenschap kijkt dwars door je heen vanaf dat moment. Dat heet bij mij een gedwongen huwelijk en het lijkt me vergelijkbaar met levenslang. Verder heeft de reeds zwangere haar verplichtingen: een flinke kinderschare produceren, een die niet uit het IVF systeem rolt. Gedwongen sex ook nog dus. Bovendien is het 'not done' om bij een andere dan een geloofsgenoot te gaan winkelen of diensten te kopen. Zo houdt men de economie binnen het eigen paradijs op aarde draaiende.

Over het paapse systeem ga ik me niet meer buigen, daar wordt de maffia me te gevaarlijk. Het Vaticaanse wast behalve geld ook religieuze Curricula wit en heeft een eigen rechtssysteem: veroordeling gebeurt door middel van doofpotting of herplaatsing. Ook hier worden vrouwen verplicht uitgehuwelijkt, maar dan aan een niet alleen onbekende, maar zelfs onzichtbare man. Ja, hun God is een man. Ik kan me geen bruidjes voorstellen van Mevrouw God in de Katholieke kerk. En zie dan maar weer eens dat je van zo iemand afkomt als het niet een bevredigend huwelijk blijkt te zijn. Er worden nog steeds meisjes geronseld voor deze praktijken en ook zij krijgen een hoofddoek. De jongens die met God trouwen noemt men priesters krijgen vlug vrouwenkledij aangemeten zodat het niet lijkt alsof hun God ook met mannen trouwt. Verder mogen zij dan doen waar ze zin in hebben.

Over de Joods orthodoxe dames met verplicht kaalgeschoren hoofdjes die zij bedekken met pruik (?) en daarbovenop vaak nog een hoofddeksel, hoor ik trouwens niemand. Wie zegt mij dat die vrouw op de pasfoto niet elke dag van haarkleur verandert?
Ook ene Greet is hiervan een schrijnend voorbeeld, identiteitsverwisselingen door verandering van haarkleur zou mogelijk kunnen zijn, ware het niet dat Greet herkenbaar is aan wat ze uitkraamt.

Wat een geneuzel toch over klederdrachten en wat een bemoeienissen van veelal buitenstaanders. Ik heb er tot nu toe geen zinnig woord over gehoord, dat zal wel komen omdat het gezever over hoofddoekjes een prima aandachtafleider is van de werkelijke autochtone politieke zaken.
Het optreden van een mevrouw van een (toch niet zo linkse) partij bij zoiets als 'Jannen' (radioprogramma van laag allooi) heeft voor mij haar geloofwaardigheid op een nog lager pitje gezet. De uitgebreide redevoering die zij daags ervoor hield was al om buikpijn van te krijgen.

Ik bepaal als linkse vrouw zelf wel wat ik doe of niet met religies, niemand gaat mijn ideeƫn bepalen, is tie duidelijk?
In het geval dat wetgeving niet gunstig uit pakt voor een bepaalde bevolkingsgroep, ga ik oproepen tot nog meer burgerlijke ongehoorzaamheid.
In Rotterdam zaten op een bepaald moment ook autochtone meisjes met hoofddoek achter de kassa, zoiets.... ;-))



©Gavi Mensch
Nederland BV, 11-10-2010

Geen opmerkingen:

Een reactie posten