maandag 31 mei 2010

Poliziek

Helaas, het is weer zover, altijd op mijn vrije dag, het lijkt wel of mijn systeem het opspaart om de patiënten niet tekort te doen en mijn collega's niet te laten barsten.

Ik begon redelijk, op tijd op maar nu voel ik me niet lekker, een wee gevoel in mijn maag, beetje draaierig, beetje down en een beetje vreemd.
Ik ben niet zo'n dokterloopster maar ik denk dat ik beter even een afspraak kan maken, nu het nog kan. Met een beetje geluk is er een dokter en hoef ik mijn verhaal niet te doen aan de praktijkassistente, een verpleegkundige. Dat zou een beetje zot zijn, dan kan ik net zo goed aan mijzelf wel vragen wat er aan scheelt:
>>Waar heb je last van? Ik ben draaierig en misselijk, af en toe twijfel ik aan mijn verstand en dat van anderen!
Ontspan je wel genoeg? Dat is wat moeilijk aangezien ik elke keer maar één vrije dag tussendoor heb en mijn vriendinnen en vrienden 200 km verderop wonen en ik las graag, de krant en zo, maar dat gaat niet meer!
Eet je wel gezond? Ja hoor, salades en fruit, geen suiker, geen boter, roggebrood en magere kaas, volkorenpasta met biologische kip of vis, couscous!
Couscous? Ja, met veel groenten en vegetarische balletjes!
Couscous? Dat is toch Arabisch eten? Ja, en ik eet ook matzes in plaats van brood.
Ik geef matzes en couscous door elkaar over, mijn eten blijft, zeker weten, niet gescheiden in mijn maag!<<

En daar gaan we weer, dit mag niet want dan ben je het eens met de één, dat mag niet want dan ben je vóór de ander. Ik heb mijzelf gediagnosticeerd: veel te veel politiek gedraai en gekrakeel, in binnen- en buitenland. Altijd maar weer die jaloezietjes en haat en nijd en wraak en hij dit en zij dat en wij zus en 'hullie' zo!
En niemand die iets duidelijks doet, allemaal draaien ze om de hete brei heen.
Duizend halve waarheden maken nog geen vijfhonderd hele, echt niet!

Jessus wereld, stop even met draaien, allemaal even pas op de plaats!
Hier zit een mensch die het echt niet meer weet, die normaal gesproken in november een winterslaap wil doen tot maart…….nu van mei tot mei, ik heb het gehad met de hele zooi!
Stop met alles, leg de persen stil!
Allemaal drie dagen uithuilen en rouwen en dan drie dagen in een grote spiegel naar jezelf gaan zitten kijken! En de zevende dag gaan we aan het werk! Met elkaar!
Opnieuw beginnen: eerlijk zullen we alles delen, werk en inkomen, hulp en begrip, vrijheid en blijheid; goden in hun tempels, politici hardwerkend op het pluche!
Degene die denkt dat ie anders piest dan een ander, moet zich maar laten tentoonstellen in een rariteiten kabinet anno 2010.

Ik ga naar bed. Om 15.00 uur ja!
En heb het lef eens om er iets van te zeggen, ik ben vandaag poliziek!



©Gavi Mensch
Maastricht, 31-5-2010

Geen opmerkingen:

Een reactie posten